czecho.pl - medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach czecho.pl

medium nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach

Edukacja

  • 2 marca 2018
  • wyświetleń: 1363

Uczniowie z "Twardowskiego" rozpalili płomień wiedzy za granicą

"Rozpalamy płomień wiedzy" - to tegoroczne hasło ogólnopolskiego programu "Być jak Ignacy" Fundacji PGNiG im. I. Łukasiewicza. Wśród realizatorów programu znalazła się również Szkoła Podstawowa nr 10 im. Ks. Jana Twardowskiego (w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2).

Szkoła Podstawowa nr 10, Słowacja, Być jak Ignacy
Uczestniczki ze Słowacji · fot.


Zadaniem uczestniczących szkół jest realizacja zajęć według przysyłanych przez organizatora scenariuszy oraz inicjowanie działań na rzecz propagowania osiągnięć polskich naukowców. Dziedzicka szkoła postanowiła włączyć do wspólnej nauki i zabawy inne polskie szkoły, ale leżące poza granicami kraju oraz szkoły zagraniczne, z którymi prowadzi współpracę.

Do międzynarodowego działania zaproponowanego przez SP10 włączyły się:
  • Polska Szkoła Sobotnia w Samborze na Ukrainie,
  • Szkoła Polska z Barcelony w Hiszpanii,
  • Polskie Przedszkole w Trzyńcu w Republice Czeskiej,
  • Szkolny Punkt Konsultacyjny z Mediolanu we Włoszech,
  • Gymnázium sv. Andreja w Ružomberku na Słowacji.


Być jak Ignacy
fot.


Zadaniem szkół było wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej indywidualnej lub grupowego plakatu na temat wybranego polskiego naukowca.

Uczniowie "Twardowskiego" chcą również wesprzeć edukację dzieci w Afryce. W lutym spotkali się z dr Anną Watołą z Uniwersytetu Śląskiego, która wygłosiła prelekcję na temat trudów afrykańskich szkół. Społeczność szkolna organizuje już 2 zbiórkę przyborów szkolnych dla tych dzieci. Zebrane pomoce pani Anna Watoła zawiezie do Kenii.

aka / czecho.pl, źródło: www.um.czechowice-dziedzice.pl, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Czechowicach-Dziedzicach

REKLAMA

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.